תקשורת מיטבית גם עם מכונה


יצאה כתבה ב-ynet, שסיפרה איך חברות ענק משקיעות מיליונים כדי ללמד את הבינה המלאכותית לדבר אלינו בנימוס.
 כן, כן – מיליונים.

 רק כדי שנרגיש שמכבדים אותנו גם כשזה "רק" רובוט.

וזה גרם לי לעצור רגע ולחשוב:
אם הן משקיעות כל כך הרבה, אולי יש פה שיעור שחשוב לכולנו.

 לא משנה מול מי אנחנו עומדים – בן אדם או מערכת חכמה – השפה שאנחנו בוחרים להשתמש בה יוצרת את המציאות שלנו.

נימוס, הקשבה, מילה טובה, טון שמכבד גם כשאנחנו עייפים או לחוצים,
אלה לא "תוספות נחמדות".

הן הבסיס לתקשורת טובה.
הן הדרך לבנות יחסי עבודה טובים יותר,
שירות לקוחות חכם יותר, וחברה אנושית יותר.

אז חברות ענק משקיעות סכומי עתק כדי לוודא שהשפה שבה מערכות ה-AI מדברות איתנו תהיה מנומסת, רגישה ומכבדת.

 וחשוב להבין, כי גם אם מדובר במכונה – מי שנמצא בקצה השני הוא בן אדם.
 זו לא בחירה אופציונלית.
 זה MUST
 כי שפה יוצרת מציאות!
 
 
אז בפעם הבאה שאתם.ן פונים.ות לאיש צוות, ללקוח, או אפילו לצ'אטבוט קטן  שאת.ה לא רואה פיסית,
זכרו: תרבות הדיבור – גם עם בינה מלאכותית!

"בבקשה", "תודה", "איך אפשר לעזור?"- אלו מילים קטנות שעושות הבדל ענק.
מילים בונות.
מילים יוצרות.
מילים מחברות.

 כי מילים גם יכולות לנתק, לפגוע ולהרע
וכשאנחנו מדברים בכבוד – העולם עונה לנו באותו מטבע
 
 
הקישור לכתבה
https://www.ynet.co.il/digital/technology/article/sy69wn9jgl?utm_source=ynet.app.android&utm_medium=social&utm_campaign=general_share&utm_term=sy69wn9jgl&utm_content=Header
קרדיט תמונה: YNET